A PB-gáz felhasználási területei, lehetőségei és biztonságos használata.
Mert a PB-gáz sokoldalúan felhasználható, környezetbarát, megfizethető és elérhető. Azonnal.
Joz Lasz:
@BigPi:
Volt egy G astrám 530 ezer LPG üzem után 0,5l olajat evett 10ezer km alatt!!!
Mondjuk km re pontosan 10ezernel mindig kapta az új olajat!
Nem kell várni 20-25ezret amit előírnak és akkor ne... (2020.02.25. 08:49)Olcsó, jó és nem ráz – miért jobb a gázos, mint a benzines autó?
pattantyúk:
Felhívnám a T. fórumozók figyelmét, hogy NE DOLGOZTASSANAK a 1424-es telefonszámról hívható céggel.
Tavalyelőtt sajnos őket hívtam ki, bedőltem a sok hirdetésnek és a megnyerő honlapjuknak (ez az Eu... (2019.09.16. 09:17)Készüljön fel a fűtésszezonra!
@BigPi:
Volt egy G astrám 530 ezer LPG üzem után 0,5l olajat evett 10ezer km alatt!!!
Mondjuk km re pontosan 10ezernel mindig kapta az új olajat!
Nem kell várni 20-25ezret amit előírnak és akkor nem lesz baj!
Ennyi!
A tapasztalat után nehéz lesz bárkinek is tromfolni!
Pedig az anno ecotec híres volt az olajzabalasrol!
@sóskatáska: valszeg az sem "gyári", hanem utólagos, csak nem érinti a garanciát az átalakítás. A használati éd egyéb értékén semmit sem ront/változtat!
Felhívnám a T. fórumozók figyelmét, hogy NE DOLGOZTASSANAK a 1424-es telefonszámról hívható céggel.
Tavalyelőtt sajnos őket hívtam ki, bedőltem a sok hirdetésnek és a megnyerő honlapjuknak (ez az Euro Gáz Hungária Kft.) Jól megjártam velük. Háromszor kellett visszahívni őket, hogy javítsák ki a selejtes munkájukat, és mindezért iszonyú pénzeket kértek.
"egyes halogéntartalmú szénhidrogének (közülük a legismertebb talán a Freon) "
eauáh, izé, szóval majdnem. a Freon (free-on) egy márkanév, a du Pont regisztrált márkaneve, ezzel illette az első hűtőközegét (az R12-t), később egy brandet épített fel rá, így a Freon nevet megkapta az R22, R410a, R502, gyakorlatilag minden olyan hűtőközeg, amit a du Pont (ma már valami akármi chemistry) gyárt. tehát nem minden freongáz halogéntartalmú, és nem minden halogéntartalmú freongáz.
viszont az R12 nem sima halogéntartalmú szénhidrogén, az R12 és társai (a CFC-gázok) klórozott-fluorozott szénhidrogének. ami a problémás, az a klór, nem pedig a fluor. az ózon lebontásáért a klór felelős. Épp ezért -a poszt ezt nem említi- nem lehet klórgáztartalmú vegyületet forgalomba hozni. sehol. na jó, elvileg kínában sem, de ott nagy ívben xarnak a szabályokra.
a posztban a PB-gázról van szó, hogy milyen természetes. meg hogy milyen jó.
nos, ki kell ábrándítani mindenkit, a dolog nem ilyen egyszerű. létezik a propán (R290), létezik az n-bután (R600) és az izobután (R600a), mint hűtőközeg, és/vagy mint hajtógáz. propán-bután keveréket ma már nem használnak gyúlékony volta miatt. Hajtógáznak inkább az R134a van használva, mivel színtelen, szagtalan és más anyagokkal nem lép reakcióba, vagy alkohol, esetleg dinitrogén-oxid.
„Nyomáspróba, ha lejárt a tartály hitelesítése. Először 10 éves korában. Nyomáspróba után újabb 5 évig jó.”
Ez csak volt így!! Valamikor!! Már évek óta megszűnt a nyomáspróba. Ha lejárt a 10 év, csak csere van. Én is LPG-vel járok 23 éve.
Ha akkora lenne az árkülönbözet idehaza is az LPG javára, mint Olaszországban (gyakorlatilag a gázolaj/benzin árának harmadába kerül), akkor mindenki LPG-s autóval járna.
Éppen tegnap számoltam ki, az új diesel a seggem alatt 17.3 forint/km üzemanyagköltséggel ketyeg, nagyjából ennyi lenne, ha LPG-vel járnék. Cserébe most már nem kell paráznom azon, hogy hol a francba találok éjjel is nyitva tartó, olcsó LPG kutat nem csak Magyarországon, hanem külföldön is. (akinek pótkeréktartályos autója van/volt, az tudja, mekkora szívás minden max 400km után kutat keresni)
Múltkor láttam, a Fiat a 120LE turbós benzinhez is ad gyárilag LPG szettet a Tipohoz. Szerintem más gyártó nem is forgalmaz LPG-s autót idehaza...
@BigPi: Napi 150km megtérülés??? Ezt hogy sikerült kiszámolni? Napi 150 kilóméterrel akár fél év alatt megtérülhet a beszerelés költsége (a fogyasztástól függően) Utána pedig negatívba megy a kiadás (másképp mondva spórolunk).
De amúgy sem lehet kilómétert mondani, se napit, se összkilómétert, mert egy 9 litert fogyasztó autó lassabban spórol, mint egy 15 litert fogyasztó egyterű pl, vagy egy 23 litert fogyasztó v8as (igen, abban is remekül elmuzsikál a gáz).
A motoralkatrészek kopására utal a cikk is, a motor lassabban kopik gázüzemben, de ez a legenda járja, hogy a gázzal jobban kopik a motor. A gáz nem ken úgy, mint a benzin, ez igaz. Csakhogy nem is kell neki kennie. A motort a motorolaj keni (amit, ahogy a cikk is írja, a benzin higít, illetve leold a hengerfalról, míg a gáz nem). Az ac pumpát, és az injektorokat keni a benzin, de gázüzemben ezeket nem használjuk. Szóval.... Kicsit magasabb a motorhőmérséklet, bár ha cseppfolyós befecskendezésű a rendszer, akkor még ez se igaz. Szóval, megint csak az alaptalan legendák, meg az elavult rendszerekre vonatkozó kifogások...
Nyomáspróba, ha lejárt a tartály hitelesítése. Először 10 éves korában. Nyomáspróba után újabb 5 évig jó. Csak ezután kell cserélni. 2 évente műszaki vizsga (ahogy mindenkinél), de kell vinni gázbiztosnági szemléről papírt.
Én nem figyeltem a beszerelésnél (mert akkor gőzöm sem volt róla), 1 éves tartályt tettek be, vagyis 9 év után kellett nyomáspróba és ezért egy év műszakit is buktam (páratlan évre jött ki).
Két LPG-s autóm volt (zafira, berlingo), mind a kettő min 30%-kal többet fogyasztott gázból. A második csak véletlenül lett az, nem terveztem. Vittem én beállíttatni többször is őket, de nem változott semmi. A fix költségekből kimaradt a szűrőcsere meg a vizsgánál a gázbiztonsági szemle. Meg persze a szett is alkatrészből van, tönkre is megy (rail sor csere 60e, és kb csak az hajlandó hozzányúlni, aki beszerelte). Gáz árakban arányosan sokkal nagyobb a különbség a kutak között, mint benzinben, nem éri meg csak úgy tankolni valahol. Szervízek is nagyon húzzák a szájukat, ha gázos az autó, könyörögni kell, hogy foglalkozzanak vele. Amig csak kis gond van a gyújtással, nincs ember, aki megoldja. Két évet szenvedtem gyújtáskimaradással gáz üzemben, mig végre benzinben is produkálta a hibát a trafó.
Az az 5-10% többletfogyasztás inkább 10-20%.
És mi az, hogy 4 évente nyomáspróba?
Olyan nincs.
Műszaki vizsgák előtt kell gázbiztonsági szemle, az olyan 5-8 ezer ft műhelytől függően.
@Nancsibacsi: a hibrid annak jó, aki sokat szokott _városban_ autózni. Ott van értelme, nem véletlen Prius kb. minden második-harmadik taxi Pesten.
De ha valaki autópályán szokott sokat autózni, neki még mindig a dízel a jó, vagy a gáz. Anno amikor mászkálós melóm volt a flottakezelő 3-4 év alatt lecserélte alattunk a kocsit, mert annyit tettünk a kocsikba. Voltak 600-800 km-es napok is néha, bár azt már nagyon nem szerettük. De a vidéki autózgatást igen, jobb volt mint 4 órát tötymörögni a dugóban...
Hát, én keményen hajtottam a gázos Escortomat (1.6 Zetec 90LE). Az átlag gázfogyasztásom sohasem volt 10l/100km alatt, több mint 200ekm-et ment így. A szelepek köszönték, jól voltak csodaszett nélkül is. De a kipufogóból az anyag valamiért - a "kályhacsőre" cserélésig - elég gyorsan fogyott :)
Én LPG-ről váltottam dízelre és városi használatban nincs jelentős különbség költségben.
Országúton már egyértelműen olcsóbb a dízel (mert sokkal kevesebbet fogyaszt), de Budapesten belül egyáltalán nem. És egy 2 literes automata Mondeo kombiból (ami elég nagy autó) ültem át egy 1.6 CRTDI Golfba (ami sokkal kisebb).
A Mondeo olyan 13 liter gázt evett nekem Pesten belül, a Golf 7 liter gázolajat fogyaszt kb. és ugyanúgy vezetek, ugyanazon az útvonalon járok.
Az LPG-vel egy bajom volt csak, kb. 250 kilométerenként kellett tankolnom (országúton 300-330). De az is igaz, hogy csak egy kicsi pótkeréktartály volt a kocsiban, így megmaradt a csomagtér.
Az LPG szett 40 fokos vízhőmérsékletnél váltott át gázra, ez pedig 5 perc alatt megvolt a legnagyobb hidegben is. Az elmúlt kb 20 ezer km alatt valahogy nem sikerült megszeretnem a dízelt. Hangos és büdös.
@Nincs közöttünk csicska: Mert nem minden autó fogyaszt 15 litert 100-on, és évi 10ezer km-et se megy mindenki. Ha 6 litert fogyaszt az autód, 4 hengerrel, akkor 40%-ot spórolsz, 2/3 beruházási költséggel, viszont a 2/10 évenkénti fix költségeid (tank nyomáspróba, csere) ugyanúgy megvannak, amit az alacsonyabb éves profitot csökkentik. Szóval így kijön, hogy nem 2-3, hanem 6, vagy még több év alatt térül meg - ha mész évi 10ezret. Ha kevesebbet, akkor meg lehet soha. Azt se felejtsd el, hogy az LPG bemelegedés után hoz csak hasznot, szóval a napi 2x5 km bejárásra megint csak nem jó.
Az LPG szet a nagy tömegű/homlokfelületű autóknak, illetve azoknak éri meg, aki sokat szokott autózni. Ők viszont eddig dieselt vettek, ezután meg hibridet vesznek - nem LPG-t. Simán szűk az a réteg, akinek jó. Ettől függetlenül vannak gyári LPG szettel szerelt autók - csak nagyon kevés. Ha volna rá igény, jóval több lenne.
Joz Lasz 2020.02.25. 08:50:00
Ha nem tudod az új jogszabàlyokat akkor inkább ne okoskodj!
Az új x biztonsági szelepes rendszerek bárhova lemehetnek!!!
Bejegyzés: Olcsó, jó és nem ráz – miért jobb a gázos, mint a benzines autó?
Joz Lasz 2020.02.25. 08:49:59
Volt egy G astrám 530 ezer LPG üzem után 0,5l olajat evett 10ezer km alatt!!!
Mondjuk km re pontosan 10ezernel mindig kapta az új olajat!
Nem kell várni 20-25ezret amit előírnak és akkor nem lesz baj!
Ennyi!
A tapasztalat után nehéz lesz bárkinek is tromfolni!
Pedig az anno ecotec híres volt az olajzabalasrol!
Bejegyzés: Olcsó, jó és nem ráz – miért jobb a gázos, mint a benzines autó?
NaBravo 2020.02.25. 08:49:58
Bejegyzés: Olcsó, jó és nem ráz – miért jobb a gázos, mint a benzines autó?
ZoKovacs 2020.02.25. 08:49:56
Bejegyzés: Olcsó, jó és nem ráz – miért jobb a gázos, mint a benzines autó?
pattantyúk 2019.09.16. 09:17:56
Tavalyelőtt sajnos őket hívtam ki, bedőltem a sok hirdetésnek és a megnyerő honlapjuknak (ez az Euro Gáz Hungária Kft.) Jól megjártam velük. Háromszor kellett visszahívni őket, hogy javítsák ki a selejtes munkájukat, és mindezért iszonyú pénzeket kértek.
Bejegyzés: Készüljön fel a fűtésszezonra!
Secnir 2019.08.27. 14:24:13
eauáh, izé, szóval majdnem. a Freon (free-on) egy márkanév, a du Pont regisztrált márkaneve, ezzel illette az első hűtőközegét (az R12-t), később egy brandet épített fel rá, így a Freon nevet megkapta az R22, R410a, R502, gyakorlatilag minden olyan hűtőközeg, amit a du Pont (ma már valami akármi chemistry) gyárt. tehát nem minden freongáz halogéntartalmú, és nem minden halogéntartalmú freongáz.
viszont az R12 nem sima halogéntartalmú szénhidrogén, az R12 és társai (a CFC-gázok) klórozott-fluorozott szénhidrogének. ami a problémás, az a klór, nem pedig a fluor. az ózon lebontásáért a klór felelős. Épp ezért -a poszt ezt nem említi- nem lehet klórgáztartalmú vegyületet forgalomba hozni. sehol. na jó, elvileg kínában sem, de ott nagy ívben xarnak a szabályokra.
a posztban a PB-gázról van szó, hogy milyen természetes. meg hogy milyen jó.
nos, ki kell ábrándítani mindenkit, a dolog nem ilyen egyszerű. létezik a propán (R290), létezik az n-bután (R600) és az izobután (R600a), mint hűtőközeg, és/vagy mint hajtógáz. propán-bután keveréket ma már nem használnak gyúlékony volta miatt. Hajtógáznak inkább az R134a van használva, mivel színtelen, szagtalan és más anyagokkal nem lép reakcióba, vagy alkohol, esetleg dinitrogén-oxid.
további javasolt olvasnivaló:
ózonlebontó potenciál (ODP)
halogénezett (hidrogénezett-fluorozott) szénhidrogének (CFC)
hidrogénezett-fluorozott-klórozott szénhidrogének (HCFC)
hidrogénezett-fluorozott szénhidrogének (HFC)
hidorfluor-olefinek (HFO)
globális felmelegedési potenciál (GWP)
Bejegyzés: A Föld megmentőjének szerepében: a PB-gázok
sóskatáska 2019.08.27. 14:24:10
Aki keres az talál. Ja 300000 Ft volt a gázos felár, már régen megtérült.
Bejegyzés: Olcsó, jó és nem ráz – miért jobb a gázos, mint a benzines autó?
hevjan 2019.04.23. 10:21:32
Ez csak volt így!! Valamikor!! Már évek óta megszűnt a nyomáspróba. Ha lejárt a 10 év, csak csere van. Én is LPG-vel járok 23 éve.
Bejegyzés: Életem az LPG-szettel
gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2019.04.23. 10:21:08
Éppen tegnap számoltam ki, az új diesel a seggem alatt 17.3 forint/km üzemanyagköltséggel ketyeg, nagyjából ennyi lenne, ha LPG-vel járnék. Cserébe most már nem kell paráznom azon, hogy hol a francba találok éjjel is nyitva tartó, olcsó LPG kutat nem csak Magyarországon, hanem külföldön is. (akinek pótkeréktartályos autója van/volt, az tudja, mekkora szívás minden max 400km után kutat keresni)
Múltkor láttam, a Fiat a 120LE turbós benzinhez is ad gyárilag LPG szettet a Tipohoz. Szerintem más gyártó nem is forgalmaz LPG-s autót idehaza...
Bejegyzés: Életem az LPG-szettel
Maxizunk 2019.04.23. 10:19:38
De amúgy sem lehet kilómétert mondani, se napit, se összkilómétert, mert egy 9 litert fogyasztó autó lassabban spórol, mint egy 15 litert fogyasztó egyterű pl, vagy egy 23 litert fogyasztó v8as (igen, abban is remekül elmuzsikál a gáz).
A motoralkatrészek kopására utal a cikk is, a motor lassabban kopik gázüzemben, de ez a legenda járja, hogy a gázzal jobban kopik a motor. A gáz nem ken úgy, mint a benzin, ez igaz. Csakhogy nem is kell neki kennie. A motort a motorolaj keni (amit, ahogy a cikk is írja, a benzin higít, illetve leold a hengerfalról, míg a gáz nem). Az ac pumpát, és az injektorokat keni a benzin, de gázüzemben ezeket nem használjuk. Szóval.... Kicsit magasabb a motorhőmérséklet, bár ha cseppfolyós befecskendezésű a rendszer, akkor még ez se igaz. Szóval, megint csak az alaptalan legendák, meg az elavult rendszerekre vonatkozó kifogások...
Bejegyzés: Olcsó, jó és nem ráz – miért jobb a gázos, mint a benzines autó?
Maxizunk 2019.04.23. 10:19:01
Bejegyzés: Olcsó, jó és nem ráz – miért jobb a gázos, mint a benzines autó?
Nand 2019.03.19. 14:29:53
Bejegyzés: Életem az LPG-szettel
johnclark 2019.03.19. 13:53:54
Én nem figyeltem a beszerelésnél (mert akkor gőzöm sem volt róla), 1 éves tartályt tettek be, vagyis 9 év után kellett nyomáspróba és ezért egy év műszakit is buktam (páratlan évre jött ki).
Bejegyzés: Életem az LPG-szettel
peszleg 2019.03.19. 09:41:34
Bejegyzés: Életem az LPG-szettel
Josi01 2019.03.19. 09:37:21
És mi az, hogy 4 évente nyomáspróba?
Olyan nincs.
Műszaki vizsgák előtt kell gázbiztonsági szemle, az olyan 5-8 ezer ft műhelytől függően.
Bejegyzés: Életem az LPG-szettel
xclusiv 2019.03.19. 09:37:03
De ha valaki autópályán szokott sokat autózni, neki még mindig a dízel a jó, vagy a gáz. Anno amikor mászkálós melóm volt a flottakezelő 3-4 év alatt lecserélte alattunk a kocsit, mert annyit tettünk a kocsikba. Voltak 600-800 km-es napok is néha, bár azt már nagyon nem szerettük. De a vidéki autózgatást igen, jobb volt mint 4 órát tötymörögni a dugóban...
Bejegyzés: Életem az LPG-szettel
legyes 2019.03.19. 08:54:33
Bejegyzés: Életem az LPG-szettel
KIZS 2019.03.19. 08:36:13
Országúton már egyértelműen olcsóbb a dízel (mert sokkal kevesebbet fogyaszt), de Budapesten belül egyáltalán nem. És egy 2 literes automata Mondeo kombiból (ami elég nagy autó) ültem át egy 1.6 CRTDI Golfba (ami sokkal kisebb).
A Mondeo olyan 13 liter gázt evett nekem Pesten belül, a Golf 7 liter gázolajat fogyaszt kb. és ugyanúgy vezetek, ugyanazon az útvonalon járok.
Az LPG-vel egy bajom volt csak, kb. 250 kilométerenként kellett tankolnom (országúton 300-330). De az is igaz, hogy csak egy kicsi pótkeréktartály volt a kocsiban, így megmaradt a csomagtér.
Az LPG szett 40 fokos vízhőmérsékletnél váltott át gázra, ez pedig 5 perc alatt megvolt a legnagyobb hidegben is. Az elmúlt kb 20 ezer km alatt valahogy nem sikerült megszeretnem a dízelt. Hangos és büdös.
Bejegyzés: Életem az LPG-szettel
Nancsibacsi 2019.03.18. 16:32:31
Az LPG szet a nagy tömegű/homlokfelületű autóknak, illetve azoknak éri meg, aki sokat szokott autózni. Ők viszont eddig dieselt vettek, ezután meg hibridet vesznek - nem LPG-t. Simán szűk az a réteg, akinek jó. Ettől függetlenül vannak gyári LPG szettel szerelt autók - csak nagyon kevés. Ha volna rá igény, jóval több lenne.
Bejegyzés: Életem az LPG-szettel
Nincs közöttünk csicska 2019.03.18. 16:04:36
Bejegyzés: Életem az LPG-szettel