Utolsó kommentek:

hevjan 2019.04.23. 10:21:32

„Nyomáspróba, ha lejárt a tartály hitelesítése. Először 10 éves korában. Nyomáspróba után újabb 5 évig jó.”
Ez csak volt így!! Valamikor!! Már évek óta megszűnt a nyomáspróba. Ha lejárt a 10 év, csak csere van. Én is LPG-vel járok 23 éve.

Bejegyzés: Életem az LPG-szettel

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2019.04.23. 10:21:08

Ha akkora lenne az árkülönbözet idehaza is az LPG javára, mint Olaszországban (gyakorlatilag a gázolaj/benzin árának harmadába kerül), akkor mindenki LPG-s autóval járna.

Éppen tegnap számoltam ki, az új diesel a seggem alatt 17.3 forint/km üzemanyagköltséggel ketyeg, nagyjából ennyi lenne, ha LPG-vel járnék. Cserébe most már nem kell paráznom azon, hogy hol a francba találok éjjel is nyitva tartó, olcsó LPG kutat nem csak Magyarországon, hanem külföldön is. (akinek pótkeréktartályos autója van/volt, az tudja, mekkora szívás minden max 400km után kutat keresni)

Múltkor láttam, a Fiat a 120LE turbós benzinhez is ad gyárilag LPG szettet a Tipohoz. Szerintem más gyártó nem is forgalmaz LPG-s autót idehaza...

Bejegyzés: Életem az LPG-szettel

Maxizunk 2019.04.23. 10:19:38

@BigPi: Napi 150km megtérülés??? Ezt hogy sikerült kiszámolni? Napi 150 kilóméterrel akár fél év alatt megtérülhet a beszerelés költsége (a fogyasztástól függően) Utána pedig negatívba megy a kiadás (másképp mondva spórolunk).
De amúgy sem lehet kilómétert mondani, se napit, se összkilómétert, mert egy 9 litert fogyasztó autó lassabban spórol, mint egy 15 litert fogyasztó egyterű pl, vagy egy 23 litert fogyasztó v8as (igen, abban is remekül elmuzsikál a gáz).
A motoralkatrészek kopására utal a cikk is, a motor lassabban kopik gázüzemben, de ez a legenda járja, hogy a gázzal jobban kopik a motor. A gáz nem ken úgy, mint a benzin, ez igaz. Csakhogy nem is kell neki kennie. A motort a motorolaj keni (amit, ahogy a cikk is írja, a benzin higít, illetve leold a hengerfalról, míg a gáz nem). Az ac pumpát, és az injektorokat keni a benzin, de gázüzemben ezeket nem használjuk. Szóval.... Kicsit magasabb a motorhőmérséklet, bár ha cseppfolyós befecskendezésű a rendszer, akkor még ez se igaz. Szóval, megint csak az alaptalan legendák, meg az elavult rendszerekre vonatkozó kifogások...

Bejegyzés: Olcsó, jó és nem ráz – miért jobb a gázos, mint a benzines autó?

Maxizunk 2019.04.23. 10:19:01

@LordAlyr: Kresz szerint be lehet hajtani biztonsági szelepes rendszerrel. Mára majd' minden rendszer ilyen. Kiteszik a tiltótáblát, hibásan.

Bejegyzés: Olcsó, jó és nem ráz – miért jobb a gázos, mint a benzines autó?

Nand 2019.03.19. 14:29:53

Nem annak éri meg az LPG-zés, aki sokat megy, hanem annak, aki a megtérülés után is használni akarja még az autóját.

Bejegyzés: Életem az LPG-szettel

johnclark 2019.03.19. 13:53:54

Nyomáspróba, ha lejárt a tartály hitelesítése. Először 10 éves korában. Nyomáspróba után újabb 5 évig jó. Csak ezután kell cserélni. 2 évente műszaki vizsga (ahogy mindenkinél), de kell vinni gázbiztosnági szemléről papírt.
Én nem figyeltem a beszerelésnél (mert akkor gőzöm sem volt róla), 1 éves tartályt tettek be, vagyis 9 év után kellett nyomáspróba és ezért egy év műszakit is buktam (páratlan évre jött ki).

Bejegyzés: Életem az LPG-szettel

peszleg 2019.03.19. 09:41:34

Két LPG-s autóm volt (zafira, berlingo), mind a kettő min 30%-kal többet fogyasztott gázból. A második csak véletlenül lett az, nem terveztem. Vittem én beállíttatni többször is őket, de nem változott semmi. A fix költségekből kimaradt a szűrőcsere meg a vizsgánál a gázbiztonsági szemle. Meg persze a szett is alkatrészből van, tönkre is megy (rail sor csere 60e, és kb csak az hajlandó hozzányúlni, aki beszerelte). Gáz árakban arányosan sokkal nagyobb a különbség a kutak között, mint benzinben, nem éri meg csak úgy tankolni valahol. Szervízek is nagyon húzzák a szájukat, ha gázos az autó, könyörögni kell, hogy foglalkozzanak vele. Amig csak kis gond van a gyújtással, nincs ember, aki megoldja. Két évet szenvedtem gyújtáskimaradással gáz üzemben, mig végre benzinben is produkálta a hibát a trafó.

Bejegyzés: Életem az LPG-szettel

Josi01 2019.03.19. 09:37:21

Az az 5-10% többletfogyasztás inkább 10-20%.
És mi az, hogy 4 évente nyomáspróba?
Olyan nincs.
Műszaki vizsgák előtt kell gázbiztonsági szemle, az olyan 5-8 ezer ft műhelytől függően.

Bejegyzés: Életem az LPG-szettel

xclusiv 2019.03.19. 09:37:03

@Nancsibacsi: a hibrid annak jó, aki sokat szokott _városban_ autózni. Ott van értelme, nem véletlen Prius kb. minden második-harmadik taxi Pesten.
De ha valaki autópályán szokott sokat autózni, neki még mindig a dízel a jó, vagy a gáz. Anno amikor mászkálós melóm volt a flottakezelő 3-4 év alatt lecserélte alattunk a kocsit, mert annyit tettünk a kocsikba. Voltak 600-800 km-es napok is néha, bár azt már nagyon nem szerettük. De a vidéki autózgatást igen, jobb volt mint 4 órát tötymörögni a dugóban...

Bejegyzés: Életem az LPG-szettel

legyes 2019.03.19. 08:54:33

Hát, én keményen hajtottam a gázos Escortomat (1.6 Zetec 90LE). Az átlag gázfogyasztásom sohasem volt 10l/100km alatt, több mint 200ekm-et ment így. A szelepek köszönték, jól voltak csodaszett nélkül is. De a kipufogóból az anyag valamiért - a "kályhacsőre" cserélésig - elég gyorsan fogyott :)

Bejegyzés: Életem az LPG-szettel

KIZS 2019.03.19. 08:36:13

Én LPG-ről váltottam dízelre és városi használatban nincs jelentős különbség költségben.
Országúton már egyértelműen olcsóbb a dízel (mert sokkal kevesebbet fogyaszt), de Budapesten belül egyáltalán nem. És egy 2 literes automata Mondeo kombiból (ami elég nagy autó) ültem át egy 1.6 CRTDI Golfba (ami sokkal kisebb).
A Mondeo olyan 13 liter gázt evett nekem Pesten belül, a Golf 7 liter gázolajat fogyaszt kb. és ugyanúgy vezetek, ugyanazon az útvonalon járok.

Az LPG-vel egy bajom volt csak, kb. 250 kilométerenként kellett tankolnom (országúton 300-330). De az is igaz, hogy csak egy kicsi pótkeréktartály volt a kocsiban, így megmaradt a csomagtér.

Az LPG szett 40 fokos vízhőmérsékletnél váltott át gázra, ez pedig 5 perc alatt megvolt a legnagyobb hidegben is. Az elmúlt kb 20 ezer km alatt valahogy nem sikerült megszeretnem a dízelt. Hangos és büdös.

Bejegyzés: Életem az LPG-szettel

Nancsibacsi 2019.03.18. 16:32:31

@Nincs közöttünk csicska: Mert nem minden autó fogyaszt 15 litert 100-on, és évi 10ezer km-et se megy mindenki. Ha 6 litert fogyaszt az autód, 4 hengerrel, akkor 40%-ot spórolsz, 2/3 beruházási költséggel, viszont a 2/10 évenkénti fix költségeid (tank nyomáspróba, csere) ugyanúgy megvannak, amit az alacsonyabb éves profitot csökkentik. Szóval így kijön, hogy nem 2-3, hanem 6, vagy még több év alatt térül meg - ha mész évi 10ezret. Ha kevesebbet, akkor meg lehet soha. Azt se felejtsd el, hogy az LPG bemelegedés után hoz csak hasznot, szóval a napi 2x5 km bejárásra megint csak nem jó.

Az LPG szet a nagy tömegű/homlokfelületű autóknak, illetve azoknak éri meg, aki sokat szokott autózni. Ők viszont eddig dieselt vettek, ezután meg hibridet vesznek - nem LPG-t. Simán szűk az a réteg, akinek jó. Ettől függetlenül vannak gyári LPG szettel szerelt autók - csak nagyon kevés. Ha volna rá igény, jóval több lenne.

Bejegyzés: Életem az LPG-szettel

Nincs közöttünk csicska 2019.03.18. 16:04:36

En azt nem ertem, miert nincs minden markanak gyari lpg-s modellje/modellvaltozata

Bejegyzés: Életem az LPG-szettel

Prímaenergia 2018.12.13. 11:28:32

@...0 .. 0...: A gázfutárok feladata a palackok kiszállítása, a gázszerelvény helyes használata már a fogyasztó felelőssége. Természetesen ehhez szaktanácsadást szívesen adunk.

Bejegyzés: Miért biztonságos, ha online rendel?

...0 .. 0... · http://wece.blog.hu/ 2018.12.13. 11:26:55

Bekötést már nem vállalnak, mert, ahogy a futár elmondta: "volt ebből több baleset", és csak a kapuig hozta, "addig az ő felelőssége"...

Bejegyzés: Miért biztonságos, ha online rendel?

Prímaenergia 2018.10.08. 09:17:21

Kedves László!

Köszönjük szépen érdeklődését.
Van igazságalapja kérdésének, mert az igaz, hogy ha rosszul van beszabályozva a motor, az égés elnyújtott lesz, megsülhetnek a szelepek. Ezért is fontos, hogy szakszervizben állítsák be az LPG adagolót. Ha így történik, rendesen karbantartják és ellenőriztetik is az autót, akkor ez a probléma nem fordulhat elő, illetve a mostani autókban már olyan gázrendszer van beépítve, ami kenőanaygot is adagol a gázhoz, ezért a probléma kiküszöbölhető.

Bejegyzés: 7 tény, amit nem tudtál az LPG-gázról

nyikk 2018.10.04. 09:15:12

Azt a 3. pontot némileg át kellene gondolni....

Bejegyzés: 7 tény, amit nem tudtál az LPG-gázról

blexpress 2018.10.04. 09:14:25

Tisztelt Cíkk író !

Azután érdeklődnék, hogy mi az Ön véleménye arról, hogy nagon sok autószerelő műhelyben az a vélemény, hogy az LPG autógáz tönkreteszi a szelepeket és ezáltal a motort.
Mi ebből az igazság? Egyáltalában igaz ez?
Vagy olyan vélemény van, hogy több száz km -n keresztül folyamatos 150-160/km-es átlaggal autózóknál nagyon kiszárad a motor szelep és tönkremegy a motor.
Érdeklődéssel várom a válaszát ez ügyben.
Üdvözlettel: Bánkuti László

Bejegyzés: 7 tény, amit nem tudtál az LPG-gázról

tlantos 2018.04.18. 09:48:11

@Prímaenergia:
bla bla bla bla bla
Az átalakítás nem gyári megoldás.
Igazi gyári megoldás pedig a magyar piacon nincs. Ha lenne, akkor pedig igenis ki lehet írni nyugodtan. Legyen a többieknek is, és akkor őket is ki lehetne írni.
Merthogy a világon egyébként létezik gyárilag gázos autó. De a magyar importőröket nem nagyon izgatja.

Bejegyzés: Olcsó, jó és nem ráz – miért jobb a gázos, mint a benzines autó?

Prímaenergia 2018.04.17. 13:23:38

@tlantos: A Prímaenergia a hazai LPG forgalmazás meghatározó szereplője. Egyetértünk abban, hogy kevés autógyártó kínál gyárilag gázüzeműre alakított modelleket. Viszont az autóválasztással- illetve az átalakítással kapcsolatban nekünk nem tisztünk egyik vagy másik márkát, vagy átalakító műhelyt kiemelni. Ez nem lenne igazságos a többi szereplővel szemben.

Bejegyzés: Olcsó, jó és nem ráz – miért jobb a gázos, mint a benzines autó?