Utolsó kommentek:

tlantos 2018.04.18. 09:48:11

@Prímaenergia:
bla bla bla bla bla
Az átalakítás nem gyári megoldás.
Igazi gyári megoldás pedig a magyar piacon nincs. Ha lenne, akkor pedig igenis ki lehet írni nyugodtan. Legyen a többieknek is, és akkor őket is ki lehetne írni.
Merthogy a világon egyébként létezik gyárilag gázos autó. De a magyar importőröket nem nagyon izgatja.

Bejegyzés: Olcsó, jó és nem ráz – miért jobb a gázos, mint a benzines autó?

Prímaenergia 2018.04.17. 13:23:38

@tlantos: A Prímaenergia a hazai LPG forgalmazás meghatározó szereplője. Egyetértünk abban, hogy kevés autógyártó kínál gyárilag gázüzeműre alakított modelleket. Viszont az autóválasztással- illetve az átalakítással kapcsolatban nekünk nem tisztünk egyik vagy másik márkát, vagy átalakító műhelyt kiemelni. Ez nem lenne igazságos a többi szereplővel szemben.

Bejegyzés: Olcsó, jó és nem ráz – miért jobb a gázos, mint a benzines autó?

tlantos 2018.04.17. 13:21:24

@Prímaenergia:
Keressek ra. Ha ilyen nagyon tudod, gyerunk, irjad a linkeket.
Ja, hogy nincs? Ez igy van.
Igazi, korrekt, gyarilag gazos autot a magyar piacon nem talalsz.
2010-ben alakittattam at az automat, az akkori viszonyok kozozz 20000km utan megterult. 130e km-t mentem gazzal. Szoval igazan megerte. De manapsag egyre macerasabb az atalakitas az ujabb autok miatt.

Bejegyzés: Olcsó, jó és nem ráz – miért jobb a gázos, mint a benzines autó?

Prímaenergia 2018.04.16. 16:53:53

@BigPi: Az autógáz tartályokat nem kell kétévente felülvizsgáltatni. A gyártástól számítva az autógáz tartályok jellemzően 10 évig használhatók, majd nyomáspróbával további 5 évig meg lehet hosszabbítani a használatát. Kétévente a 4 évesnél idősebb gépjárművek műszaki vizsgáztatása esedékes.
Egy megfelelően beállított motornál autógáz használata esetén a motoralkatrészek kopása kisebb mint a benzin üzem esetében többek között azért, mert a benzin lemossa a kenést biztosító olajfilm réteget az LPG pedig nem.
A megtérülést mindenki eldöntheti egy kalkulátor alapján pl.: mpe-pbgaz.hu/megterulesi-kalkulator/ egy átlagos gépjárműnél napi ~50 km futásteljesítmény mellett (nem 150!) másfél év alatt megtérülhet a beépítés.

Bejegyzés: Olcsó, jó és nem ráz – miért jobb a gázos, mint a benzines autó?

Prímaenergia 2018.04.16. 15:50:04

@tlantos: Pedig van belőlük, így reklám nélkül csak keress rá a neten. Átalakíttatni pedig igen rövid megtérüléssel lehet szinte bármelyiket.

Bejegyzés: Olcsó, jó és nem ráz – miért jobb a gázos, mint a benzines autó?

Prímaenergia 2018.04.16. 15:49:22

@Nancsibacsi: Az utólagos átalakítást sokan választják, főleg a gyors megtérülés miatt. mpe-pbgaz.hu/megterulesi-kalkulator/ A jellemzően pótkerék tartályok miatt a csomagtér is megmarad. A teljes értékű pótekerék valóban helyet foglalhat el, azonban a egyre több autó van szükség pótkerékkel illetve defektjavító készlettel. Például defektjavító készlet esetén gyakorlatilag marad az eredeti csomagtér.

Bejegyzés: Olcsó, jó és nem ráz – miért jobb a gázos, mint a benzines autó?

Prímaenergia 2018.04.16. 15:48:52

@szőrpenge: Köszönjük az észrevételedet. A jellemzően pótkerék tartályok miatt valóban vagy egy van egy kompromisszum, melynél jó megoldás lehet pl.: a defektjavító készlet használata.
Az autógáz tankolási lehetőségekkel tele van a net, ott mindenki megtalálhatja a tankolási lehetőségeket, akár útvonalának megfelelően.
Csak egy példa: www.autogazkutkereso.hu/

Bejegyzés: Olcsó, jó és nem ráz – miért jobb a gázos, mint a benzines autó?

Prímaenergia 2018.04.16. 15:48:03

@Kocsó: Köszönjük a kiegészítést, valóban tartály és töltőnyílás feltétlenül szükséges az autógázhoz is. A jellemzően pótkerék tartályok miatt a csomagtér is megmarad. A teljes értékű pótekerék megtartása bizony helyet foglalhat el, azonban egyre több autó van szükség pótkerékkel illetve defektjavító készlettel ellátva. Például defektjavító készlet esetén gyakorlatilag marad az eredeti csomagtér.

Bejegyzés: Olcsó, jó és nem ráz – miért jobb a gázos, mint a benzines autó?

Prímaenergia 2018.04.16. 15:47:21

@Pierr Kardán: Ezek jellemzően régi táblák lehetnek, az Országos Tűzvédelmi Szabályzat már évek óta megengedi bizonyos LPG-s járművek mélygarázsban történő parkolását. Még a tábla feliratát is meghatározza.
54/2014. (XII. 5.) BM rendelet Hatályos: 2018.01.01 - 220. § (4) A tisztán gázüzemű, a vegyes üzemű és a kettős üzemű jármű nem helyezhető el
a) cseppfolyós (propán-bután) üzemanyag esetén jóváhagyási jellel ellátott és jóváhagyási jellel ellátott berendezéssel felszerelt járművek kivételével
(5) A (4) bekezdés a) pontjában meghatározott terek bejáratánál, jól látható módon, a „Biztonsági szelep nélküli LPG üzemű jármű részére tilos a behajtás” feliratú táblát kell elhelyezni.

--> Tehát más tábla van az nem egyezik a jogszabályban foglaltakkal.

Bejegyzés: Olcsó, jó és nem ráz – miért jobb a gázos, mint a benzines autó?

Prímaenergia 2018.04.16. 15:46:12

@bontottcsirke: Ez főleg az adott gépjármű fogyasztásától, használati szokásaitól függ. Erre itt egy remek kalkulátor: mpe-pbgaz.hu/megterulesi-kalkulator/

Bejegyzés: Olcsó, jó és nem ráz – miért jobb a gázos, mint a benzines autó?

BigPi 2018.04.13. 08:12:10

Akik használják a következőkre panaszkodnak. A két éventi tartály felülvizsgálat. Minimum napi 150 kilométer
feletti megtérülés. A motor alkatrészek gyorsabb kopása.

Bejegyzés: Olcsó, jó és nem ráz – miért jobb a gázos, mint a benzines autó?

LordAlyr 2018.04.12. 17:06:57

Biztos jó és igaz amit írsz egy kivételével. NEM PARKOLHATSZ MÉLYGARÁZSBAN MO-.n PB-s autóval!!! Menj el bármelyik plaza-hoz mindenhol ki van téve a gázos autó áthúzva. Sőt bazilika mélygarázs gázos autó áthúzva. Sorolhatnám... Megtévesztő amit írtál. Ebből a szempontból.

Bejegyzés: Olcsó, jó és nem ráz – miért jobb a gázos, mint a benzines autó?

szőrpenge 2018.04.12. 17:06:54

Végre egy normális cikk(író)! Szakszerű, informatív, és nyelvtanilag is kifogástalan.
Én hiányolom:
- hol lehet tankolni (M.o, N.o, Olaszo - szinte mindenhol, Ausztria - alig.
- tankolási idő benzinével azonos
- hátrányok => vagy pótkerék, vagy csomagtartó nincs, önsúly nő, benzinfogyasztás rövidtávú használat esetén nem éppen elhanyagolható, karbantartás (szűrőcsere) itt extra, régebbi rendszereknél 10-15%-os teljesítménycsökkenés.

Bejegyzés: Olcsó, jó és nem ráz – miért jobb a gázos, mint a benzines autó?

Pierr Kardán 2018.04.12. 17:06:51

Úgy látom, hogy nálunk a környéken mindenhol ki van téve a gázüzemű autók behajtását tiltó tábla. Sok esetben nemcsak a mélygarázsoknál, hanem olyan helyen is, ahol a garázs a ház alatt, a földszinten van.

Bejegyzés: Olcsó, jó és nem ráz – miért jobb a gázos, mint a benzines autó?

gergo · http://www.partypeople.hu 2018.04.12. 17:06:48

@Járó Veronika: pont fentebb írta, hogy 10 évig használható egy palack ellenőrzés nélkül, a gáztömörség gondolom azonnal feltűnne töltés során.

Víz- és kénhidrogénmentesnek kell lennie az LPG-nek tudtommal, míg a "hagyományos" PG-gáznak alacsonyabbak a minőségi kritériumai.

Jövedéki adót az LPG tankolás után is fizet, kisebb lenne az LPG jövedéki adótartalma, mint a főzésre/fűtésre használható PG-gázé? Érdekes lenne, ha így lenne.

7 évig jártam LPG-vel, egy kúton sem tapasztaltam eddig palacktöltés miatti tűzet/robbanást.

Bejegyzés: Lehet-e gázpalackot benzinkúton tölteni?

tlantos 2018.04.12. 17:06:46

Roppant praktikus lenne, ha lenne valoban gyari, LPG-re tervezett autobol valasztek, de ez sajnos nincs igy.

Bejegyzés: Olcsó, jó és nem ráz – miért jobb a gázos, mint a benzines autó?

bontottcsirke 2018.04.12. 17:06:43

Érdekes cikk volt, átfutottam, nemolvastam mélységéig, de, évi hány km-től érdemes átalakítani?

Bejegyzés: Olcsó, jó és nem ráz – miért jobb a gázos, mint a benzines autó?

Kocsó 2018.04.12. 17:06:35

A külső, tankoláshoz szükséges csatlakozást meg a gáztartályt kihagytad az autót érintő változásokból, pedig ezek szintén látható jelei, sőt a tartály akár csökkentheti is a csomagteret . A biztonságosság teljesen igaz: több, mint 20 éve vettem egy gázos autót egy tűzoltó ismerőstől, ők "szakmai kíváncsiságból" nézték meg a rendszert és már akkor is elsimerően nyilatkoztak róla.

Bejegyzés: Olcsó, jó és nem ráz – miért jobb a gázos, mint a benzines autó?

Nancsibacsi 2018.04.12. 17:06:32

"Aki átalakíttatja járművét gázüzeműre, annak jó hír, hogy nem fog észlelni semmiféle változást"
De, kevesebb lesz benne a hely - pl. nem lesz pótkerék. LPG akkor jó, ha az ember sokat megy, és nem szereti a dízelt, és új autót vesz, amiben gyárilag benne van az LPG. Utólagos átalakítás felejtős, pontosan azért mert a tartálynak akkor nem lesz normálisan kialakítva a hely.

Bejegyzés: Olcsó, jó és nem ráz – miért jobb a gázos, mint a benzines autó?

Prímaenergia 2018.02.16. 10:26:26

@gergo: A legfontosabb az lenne, hogy autógáz kúton megtöltött gázpalackot használni életveszélyes, mert ott eszközök és szakértelem hiányában semmilyen ellenőrzést nem tudnak elvégezni a palackon.
Ezen felül mellesleg a kúton tankolt PB se nem tisztább, se nem olcsóbb, viszont legalább jövedéki csalást követ el aki mégis így jár el.

Bejegyzés: Lehet-e gázpalackot benzinkúton tölteni?