Gázpalack elő, zárófóliát letépem, amikor Böllér úr érdeklődve kérdezi. Az meg ott mi volt rajta?
Kérdeznek! Látják bennem a szakembert, hiszen még PB-gázpalackot is hoztam!

Zarofolia_120px.jpgZárófólia mondom büszkén, a töltőüzem ezzel jelzi, hogy biztonságos palackot és jó minőségű gázt ad a vásárlónak.
Ő még ilyet nem is látott, pedig évek óta használ rendszeresen PB-gázpalackot.
Őszintén bevallom nem cifráztam, elmondtam neki, hogy ha biztonságban akarja tudni a családját, csak ismert hazai forgalmazótól vegyen sértetlen zárófóliás palackot. Ez a biztos.

Évekkel később tudtam meg az egyik szomszédjától, hogy a Böllér úr csak ott vállalja el a munkát ahol fóliás palackot vesznek, mert robbanós helyekre nem megy.

Szóval gázpalack előkészítve, gázzsámoly az üst alatt, de most össze is kellene kötni a kettőt.
A régi töredezett „cső” még csak megvolt, de a nyomáscsökkentő nem.

Jó lesz az így is, legfeljebb hamarabb felforr a víz mondták vidáman.
Nem lesz jó! – mondtam határozottan és még mielőtt leszavaztak volna, kezemben a rissz-rossz tömlővel eltűntem a házban. A kincseimhez mentem, és már vittem is az új PB-gáz tömlőt és a hozzá tartozó reduktort.
Na, itt kezdtem gyanús lenni, így hát a felszerelést követő szappanhabos szivárgásvizsgálattól már nem is lepődtek meg...

Minden rendben, forrjon a víz!

De az elmúlt két év, a por meg a rozsda megtette a hatását. Nem sikerült rendes lángot kicsiholni a régi gázzsámolyból.
Igen, mert ráraktuk azt a csökkentő micsodát és nem jön elég gáz – érkezett rögtön a szakmai magyarázat.
Vannak helyzetek és körülmények amikor nehéz érvelni, mert csak a végeredmény számít.
Előhúztam a „kalapból” az új gázzsámolyt. Igazából egy csomagban vettem a tömlővel nyomáscsökkentővel és tömítésekkel, de nem mertem a „régi bevált” eszközöket csak úgy azonnal lecserélni.

Tehát régi gázzsámoly le, új a helyrére.
Ez volt az a pillanat amikor már természetesnek vették, hogy szivárgás ellenőrző sprayt használok a szappanhab helyett.
Ez a gyerek ilyen, mindig van nála egy PB-gázpalack, meg miegymás, ha éppen úgy hozza a szükség.

Láng tökéletesen ég, víz lassan forrásban, rossz hír ez a malacnak. Talán nem olyan hangulatos mint a fa, de a PB-gáz sokkal hatékonyabb, és tisztább.
Apropó malac, mondtam már, hogy kb 160 kg-os jószágról volt szó, mert hogy kicsit izmosabbat szerettek volna, ne legyen már olyan kövér…
A malac elmúlását nem részletezném, legyen elég annyi EU konform volt.

Jött is a „kedvenc” részem a pörzsölés. Ezt régen szalmával csinálták, a mai modern időkben pedig PB-gázzal történik. Szigorúan gázpalackról.Disznoporzsolo_590px.jpgRendszerint komoly munkát adva az őrangyalnak, életveszélyes módon nyomáscsökkentő nélkül használják. Így persze a nagy gázelvétel miatt az amúgy is hideg időben a gáznyomás gyorsan lecsökken, kicsi lesz a láng, ezért az őrangyalok mellé, rögtön a szentségek emlegetése is odakerül.

Ekkor elkezdik melegíteni a PB-gázpalackot, jobb esetben csak meleg vízzel.
És ez már nem tréfadolog.
Amikor megláttam, hogy öreg rutinos rókánk mire készül rögtön két lehetőség közül választhattam, sikítva elmenekülök, vagy kínálok egy jobb megoldást.
Ez utóbbit választottam. Elővettem utolsó kincsemet egy szabályos nyomáscsökkentővel ellátott disznópörzsölőt.

Tény, ezzel nem lehet a kert túlsó végéből leperzselni a malacot, de normál folyamatos használatra tökéletesen alkalmas. Ja, és biztonságos!

Beüzemeltem, majd némi finnyázás után kiderült, hogy, jé ezzel lehet folyamatosan dolgozni.
Persze az erős hidegben elkélt egy kis rásegítés. Pista bácsi rögtön mondta a mesternek: Fiam melegítsd meg a PB-gáz palack oldalát azzal a lánggal, hadd haladjunk.

Ekkor valószínűleg önkénytelenül felmordulhattam, mert mindenki rám nézett.
Mondtam, hogy sokkal jobb ötletem van és futva hoztam egy nagy lavór forró vizet.
Bevallom nem néztem, hogy ez a nagykönyvben leírt maximum 40 fokos-e.
(A bojler 60-ra volt állítva, kint -8 volt) Beleállítottam a PB-gáz palackot és a lánggal együtt a világbéke is helyre áll, legalábbis egy kis időre.

Folytatása következik...

JV

Fél-e a malac a PB-gáztól? (III. rész)
Fél-e a malac a PB-gáztól? (II. rész)
Fél-e a malac a PB-gáztól? (I. rész)

Képek forrása:
Primagaz.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://pbgazbiztonsag.blog.hu/api/trackback/id/tr575148558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Címkék: disznóölés PB-gáz PB-gázpalack disznópörzsölő
süti beállítások módosítása